Tips

Συμβουλές για την σωστή διαβίβαση (σύνοψη και χαρακτηρισμός) των παραστατικών:

  • Ελέγχουμε στην καρτέλα του πελάτη ότι το ΑΦΜ είναι σωστά καταχωρημένο, κυρίως στις περιπτώσεις όπου το πελατολόγιο έχει εισαχθεί μαζικά στο σύστημα (δεν ελέγχεται η εγκυρότητα).

           Δεν περιέχονται κενά πριν το ΑΦΜ και ανάμεσα στα ψηφία.

           Επίσης, για τους αλλοδαπούς πελάτες δεν πρέπει να υπάρχει κενό ανάμεσα στο πρόθεμα της χώρας και στον αριθμό που ακολουθεί.

           Υπάρχει σχετική οδηγία της ΑΑΔΕ για τις περιπτώσεις που η χώρα εγκατάστασης της αντισυμβαλλόμενης επιχείρησης

           δεν διαθέτει ΑΦΜ (π.χ. ΗΠΑ), υποχρεωτικά πρέπει στην καρτέλα του πελάτη, στο πεδίο ΑΦΜ, να έχει καταχωρηθεί

           ο αριθμός 000000000 (εννιά μηδενικά).

  • Να έχει ορισθεί η χώρα και σε ποια κατηγορία ανήκει ο πελάτης, εγχώριος, εντός ΕΕ, εκτός ΕΕ κτλ.

           Η συγκεκριμένη επιλογή επηρεάζει τον τύπο παραστατικού της σύνοψης (ημεδαπής, ενδοκοινοτικές, τρίτες χώρες)

           και τον χαρακτηρισμό του συντελεστή ΦΠΑ σε σχέση με τα άρθρα απαλλαγής φόρου.

           Ειδικά για τις περιπτώσεις όπου ο πελάτης ανήκει στην κατηγορία ΕΕ με ΦΠΑ ή εκτός ΕΕ και εφαρμόζεται ΦΠΑ,

           τότε επηρεάζεται ο χαρακτηρισμός εσόδου.

           Σημείωση, από προεπιλογή οι πελάτες καταχωρούνται ως εγχώριοι - GR.

  • Το myDATA δεν δέχεται special χαρακτήρες (&,@,#,!). Οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες συνήθως υπάρχουν στις επωνυμίες (όπως το &).
  • Να είναι καταχωρημένα τα στοιχεία διεύθυνσης του πελάτη, αποτελούν υποχρεωτικά πεδία κατά την διαβίβαση.

  • Για την επιτυχημένη διαβίβαση των συσχετιζόμενων πιστωτικών και ακυρωτικών, πρέπει να έχει προηγηθεί η διαβίβαση των σχετικών τιμολογίων.
  • Πλέον τα παραστατικά λιανικής (ΑΛΠ, ΑΠΥ) μπορούν να εκδοθούν και σε Εταιρεία, όχι μόνο σε Πρόσωπο.

  • Για τα είδη εγγυοδοσίας (συσκευασίες, μπουκάλια, παλέτες, κιβώτια κτλ.) στην καρτέλα του είδους εφαρμόζεται απαλλαγή ΦΠΑ, λόγω άρθρου 19.

           Προτείνουμε τα είδη εγγυοδοσίας να ανήκουν σε μία συγκεκριμένη ομάδα προϊόντων, π.χ. Εγγυοδοσίας, για να παρακολουθούνται (reports) ξεχωριστά

           αλλά και να αποφευχθεί η συμμετοχή τους σε κάποιο εκπτωτικό τιμοκατάλογο ή προωθητική ενέργεια.

 

  • Όταν στα Τιμολόγια Δελτία Αποστολής η ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού είναι διαφορετική από την ημερομηνία έναρξης αποστολής,

    τότε πρέπει να διαβιβάζονται στη myDATA και οι δύο ημερομηνίες.

    Για να συμβεί αυτό χρειάζεται στο παραστατικό να έχει καταχωρηθεί η ημερομηνία στο πεδίο “Ημερομηνία αποστολής"

    που βρίσκεται στις “Πληροφορίες παράδοσης”, ακολουθεί παράδειγμα:

 

Recently updated