myDATA Connector

Ακολουθούν οι οδηγίες χρήσης για την διαβίβαση παραστατικών και ενημέρωση των βιβλίων εσόδων - εξόδων μέσω του myDATA Connector.

Εισαγωγή

Το user interface του myDATA Connector είναι προσβάσιμο από το menu των Αναφορών

 

Μας δρομολογεί στην αρχική σελίδα του Connector, όπου διακρίνουμε τις παρακάτω βασικές λειτουργικότητες στην κεντρική μπάρα επιλογών:

1. QZone - myDATA ΑΑΔΕ > Η αρχική σελίδα του Connector, όπου γίνονται οι ρυθμίσεις για την εκτέλεση του οδηγού(wizard) διαβίβασης.

Καταχωρούνται τα διαπιστευτήρια της επιχείρησης που έχουν εκδοθεί με την εγγραφή στην υπηρεσία της ΑΑΔΕ.

2. Αποστολή εσόδων > Η σελίδα μαζικής διαβίβασης και χαρακτηρισμού των εσόδων (πωλήσεις, πιστωτικά), όπως επίσης και η μέθοδος ακύρωσης παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί στο παρελθόν αλλά ακυρώθηκαν μετέπειτα στο Q-Zone.

3. Αποστολή εξόδων > Η σελίδα μαζικής διαβίβασης και χαρακτηρισμού των εξόδων (αγορές, πιστωτικά)

4. Έλεγχος καταχωρημένων > Το αρχείο καταγραφής του ιστορικού διαβιβάσεων, με δυνατότητες επαναποστολής αποτυχημένης διαβίβασης και τροποποίησης καταχωρημένης εγγραφής του συνοπτικού βιβλίου(myDATA). Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα αποσφαλμάτωσης με προβολή των μηνυμάτων, σφαλμάτων από την απάντηση της myDATA αλλά και προβολής του αιτήματος που στάλθηκε κατά την διαβίβαση.  

5. Ειδικές λειτουργίες > Εργαλεία για χειροκίνητη διαβίβαση, ακύρωση διαβιβασμένων παραστατικών εσόδων και λήψης του ιστορικού καταχωρημένων από την myDATA.   

 

Ρυθμίσεις - Αρχικοποίηση 

Στην αρχική σελίδα QZone - myDATA ΑΑΔΕ, θα χρειασθεί μόνο την πρώτη φορά να καταχωρηθούν (Ενημέρωση) τα Στοιχεία myData της επιχείρησης

που δημιουργήθηκαν κατά την εγγραφή στο portal της myDATA. Αν στο μέλλον αλλάξουν αυτά τα διαπιστευτήρια θα πρέπει να καταχωρηθούν εκ νέου.

Στο πεδίο URL καταχωρείται η διεύθυνση του παραγωγικού συστήματος myDATA, η οποία είναι https://mydatapi.aade.gr/myDATA 

Προσοχή!! Για την διαβίβαση της σύνοψης και χαρακτηρισμών των παραστατικών λιανικής (ΑΛΠ, ΑΠΥ, ΠΣΛ) απαιτείται η επιλογή “Συμπερίληψη παραστατικών λιανικής”.

 

Οδηγός διαβίβασης (Wizard)

Από την αρχική σελίδα του module, επιλέξτε αποστολή εσόδων.

Έπειτα επιλέξτε το εύρος διαστήματος και πατήστε ενημέρωση. Στο πρώτο στάδιο του Wizard πατάμε το κουμπί Αποστολή τιμολογίων για να προετοιμασθεί η λίστα των παραστατικών προς διαβίβαση ...

 

Η συλλογή των παραστατικών και ο χαρακτηρισμός τους διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα ...

 

Η λίστα είναι έτοιμη για μαζική διαβίβαση στην myDATA, επιλέγουμε Επόμενο για συνέχεια ...

 

Επιλέγουμε Αποστολή για να ξεκινήσει η διαβίβαση ...

 

Εφόσον ολοκληρωθεί η καταχώρηση (progress bar), εμφανίζεται η επιλογή Επόμενο για να συνεχίσουμε στο παρακάτω βήμα ...

 

Συνεχίζεται η διαδικασία με την αποστολή των πιστωτικών τιμολογίων εσόδων, επιλέγουμε Επόμενο για την διαβίβαση τους ...

 

Βρισκόμαστε στο στάδιο ενημερώσης των ακυρωμένων παραστατικών, επιλέγουμε Επόμενο για την ενημέρωση / ακύρωση στη myDATA ...

 

Στο επόμενο βήμα ξεκινάει ο χαρακτηρισμός και η διαβίβαση των εξόδων, επιλέγουμε Επόμενο για την καταχώρηση τους ... 

 

Mε την αποστολή των πιστωτικών τιμολογίων αγορών, βρισκόμαστε στο τελευταίο βήμα της διαδικασίας.

Επιλέγουμε Επόμενο για την διαβίβαση τους στη myDATA και ολοκλήρωσης του wizard ...

 

 

Έλεγχος καταχωρημένων

Στη σελίδα αναφορών (reports) του Connector, υπάρχει το αρχείο καταγραφής (ιστορικό) των διαβιβάσεων και η δυνατότητα λήψης του ιστορικού καταχωρημένων από την myDATA.

Σχετικά με την λήψη ιστορικού από την myDATA, υπάρχουν δύο μέθοδοι διαθέσιμοι :

1. Λήψη ιστορικού από > Με αυτή την μέθοδο ο χρήστης λαμβάνει παραστατικά, χαρακτηρισμούς και ακυρώσεις παραστατικών που έχει υποβάλλει ο ίδιος και τον αφορούν.

2. Λήψη ιστορικού από άλλους χρήστες > Με αυτή την μέθοδο ο χρήστης λαμβάνει παραστατικά, χαρακτηρισμούς και ακυρώσεις παραστατικών που έχουν υποβάλλει άλλοι χρήστες και τον αφορούν.

Και στις δύο παραπάνω μεθόδους ισχύει ότι, η αίτηση επιστρέφει όσα στοιχεία αφορούν τον χρήστη και έχουν ως αναγνωριστικό Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης μεγαλύτερο της παραμέτρου.

 

Σε περίπτωση αποτυχημένης διαβίβασης, υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου του παραστατικού και επανά υποβολής στη myDATA μέσω της επιλογής "Αποστολή ξανά".

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα "Τροποποίηση" που χρησιμοποιείται για διόρθωση διαβιβασμένων παραστατικών, πήραν MARKID, εμφανίζονται στο συνοπτικό βιβλίο(mydata)

αλλά για κάποιο λόγο χρειάζονται διόρθωση (update mydata record).

 

 

Χειροκίνητη Ακύρωση

Για την ακύρωση διαβίβασης - καταχώρησης στο συνοπτικό βιβλίο υπάρχει και η χειροκίνητη διαδικασία.

Καταχωρούμε στο πεδίο ακύρωσης το MARKID του διαβιβασμένου παραστατικού και επιλέγουμε Ακύρωση.

 

Ο μηχανισμός ακύρωσης ελέγχει αν το συγκεκριμένο MARKID έχει διαβιβαστεί απ’ το Q-Zone ή από κάποιο άλλο σύστημα, π.χ. λογιστικό πρόγραμμα.

Το πλαίσιο διαλόγου μας ενημερώνει για την προέλευση της διαβίβασης, όπου επιλέγουμε ΟΚ για να εκτελέσουμε την διαδικασία ακύρωσης

ή Cancel για τερματισμό της διαδικασίας και επιστροφή στον connector.

 

Στην περίπτωση που επιλέξουμε OK, τότε ακυρώνεται η διαβίβαση και λαμβάνουμε ακυρωτικό MARKID για το συγκεκριμένο παραστατικό.

 

Ειδικές λειτουργίες

Σε κάθε βήμα πριν την διαβίβαση, υπάρχει η δυνατότητα αποεπιλογής συγκεκριμένων παραστατικών και έξαιρεσης τους από την τρέχουσα αποστολή στην myDATA.

Για κάθε παραστατικό εμφανίζεται ο αριθμός έκδοσης και η σειρά καταχώρησης του στο Q-Zone.

 

Επίσης, κατά την διαβίβαση παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο την πρόοδο της διαδικασίας και λαμβάνουμε τα αποτελέσματα ανά παραστατικό.

 

Για κάθε επιτυχημένη διαβίβαση λαμβάνονται ανά παραστατικό το *UID και το **MARK όπου την ίδια στιγμή καταχωρούνται στις εσωτερικές σημειώσεις του παραστατικού στο Q-Zone.

Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να αναζητούμε τα παραστατικά μας με κριτήριο το mark ή το uid, χωρίς να χρειάζεται να ανατρέχουμε στο αρχείο καταχωρημένων του Connector.

*Το UID αποτελεί το αναγνωριστικό κάθε παραστατικού και συμπληρώνεται από την myDATA υπηρεσία. Υπολογίζεται από το SHA-1 hash 6 πεδίων του παραστατικού τα οποία είναι:

το ΑΦΜ Eκδότη, η Ημερομηνία Έκδοσης, ο Αριθμός Εγκατάστασης στο Μητρώο του Taxis, ο Τύπος Παραστατικού, η Σειρά και ο ΑΑ.

**Το mark αποτελεί τον Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης του παραστατικού (Μ.ΑΡ.Κ) και συμπληρώνεται από την myDATA υπηρεσία.

 

 

Recently updated